.
Wyspa skarbów: Złoto Johna Silvera
Kto pierwszy znajdzie skarb?
Wyspa skarbów to gra, podczas której bierzecie udział w ekscytującym poszukiwaniu ukrytego skarbu. Jeden z graczy wciela się w kapitana Długiego Johna Silvera. Tylko on wie, gdzie został ukryty skarb. Na jego nieszczęście, załoga postanowiła go uwięzić i przywłaszczyć sobie majątek! Aby tego dokonać, zdradzieccy piraci, czyli pozostali gracze, przesłuchują Długiego Johna i przekopują wyspę. Ten musi ich zwodzić i w odpowiednim momencie zbiec z więzienia, by zabezpieczyć swój skarb, zanim położy na nim łapy zbuntowana załoga!
Na czym to polega?
Na samym początku należy wybrać gracza, który wcieli się w Długiego Johna Silvera. Jego cel będzie taki sam jak pozostałych graczy-piratów (zdobycie skarbu), jednak sposobem gry będzie różnił się od reszty. Podczas gdy piraci będą eksplorowali mapę, on sam będzie musiał udzielać im wskazówek – oczywiście w taki sposób, aby nie poszło im zbyt łatwo.
Rozgrywka jest podzielona na serię tur i kończy się, gdy któryś z graczy (John lub jeden z piratów) znajdzie skarb.
Kolejne tury wyznaczane są przez kalendarz – to on wskazuje, który z piratów będzie wykonywał swoją turę (jeden konkretnego dnia). Kalendarz zawiera również losowy układ wydarzeń wpływających na rozgrywkę i określających typy wskazówek udzielanych przez Johna Silvera.
Udzielając wskazówek John Silver może zarówno mówić prawdę, jak i blefować (o ile uzyskał już prawo do blefu). Udzielając wskazówki, oznacza ją odpowiednim żetonem; żeton prawdy oznacza, że wskazówka jest prawdziwa, natomiast żeton blefu… Cóż, po jego użyciu nigdy nic nie wiadomo. Typy wskazówek udzielanych przez Johna są różne i odnoszą się do tego, czy na danym obszarze mapy znajdziemy skarb, czy też nie.
Piraci w ramach swoich akcji mogą przemieszczać się po planszy oraz przeszukiwać jej obszary. W przypadku przeszukiwania John Silver nie może skłamać – jeśli na obszarze zaznaczonym przez pirata jest skarb, wygrywa on grę.
W momencie, w którym John Silver ucieknie z więzienia (w kalendarzu pojawi się odpowiednie wydarzenie), zmienia się tryb gry. Nie pojawiają się już nowe wskazówki, a sam John może rozgrywać akcje związane z poruszaniem się. Jeśli jego pionek stanie w miejscu skarbu zanim dotrą tam piraci – wygrywa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To wyjątkowe połączenie gry przygodowej z elementami blefu. Każdy z graczy, niezależnie od otrzymanej roli, będzie musiał działać w taki sposób, by nie zdradzić pozostałym zbyt wiele ze swoich planów.
- Dzięki dwóm rodzajom dostępnych ról gracze mogą sprawdzić się w różnych sytuacjach i sposobach prowadzenia gry. John Silver pozornie ma mniejszą kontrolę nad sytuacją, musi więc sprytnie wykorzystywać swoje możliwości. Z kolei piraci, dzięki unikalnym zdolnościom, analizie sytuacji i podejmowanym na bieżąco decyzjom, czynią każdą rozgrywkę wyjątkową.
- Choć w grze nie ma minutnika odliczającego czas, wszyscy dobrze wiedzą, że jego upływ działa na ich niekorzyść. Analizując dane musimy być szybsi od pozostałych uczestników, a gdy do gry wkracza sam John Silver, tempo staje się jeszcze bardziej odczuwalne.
Zawartość pudełka:
- 5 zasłonek
- 5 pionków
- 4 żetony kolejności
- 4 arkusze na notatki
- 4 mapy piratów
- plansza wyspy
- 4 karty postaci
- 2 małe linijki
- linijka
- duży szablon poszukiwania
- mały szablon poszukiwania
- 5 mazaków
- duży kompas
- mały kompas
- 11 wskazówek obszarowych
- 8 wskazówek kompasu
- dwustronna plansza kalendarza
- 11 wskazówek czarnej plamy
- 7 wskazówek początkowych
- 8 żetonów informacji
- 6 żetonów skrzyni
- żeton skarbu
- skrzynia
- dwustronna mapa Długiego Johna Silvera
- cyrkiel
- instrukcja
Data sheet
- Wiek
- od 10 lat
- Liczba graczy
- 2-5
- Czas gry
- od 45 do 75 min
Specific References
The purchased games are shipped on the same or the next business day from the date of placing (paying for) the order (unless a different shipping time is indicated for a given product).
In order to speed up the execution of orders, please send a confirmation of the transfer.
Approximate delivery time (Poland):
Inpost Courier - 1-2 business days
Inpost Paczkomaty - 1-2 business days
Approximate delivery time (abroad):
DPD Courier - 2-5 business days (depends on country)
Account number for payments for orders:
Account for payments in EUR:
IBAN PL08 1140 2004 0000 3512 1251 1517
Account for payments in PLN:
79 1910 1048 2213 6280 1476 0001
Delivery costs
Delivery costs (in EU):
DPD Courier - 50 zł for a parcel up to 10kg (for majority of countries)
Attention!
On request, we can add new countries to shipping and give the shipping price for them.
Delivery costs (in Poland):
Inpost Paczkomaty - 9,90 zł
Inpost Courier - 11,90 zł
Inpost Courier (cash on delivery) - 18,90 zł
Attention!
For orders over PLN 400 and prepaid shipment in Poland is FREE.